Vandaag was ik van plan met het echte werk. Frezen!!
Vanmorgen rond 0830 blauwe lucht!! |
Frezen mbv lat techniek voor lange rechte stukken |
Frezen mbv flexibile buis techniek voor flauwe bochten werk |
Zie hier resultaat na frezen met flex buistechniek |
Frezen met mbv pas techniek voor de gewone bochten |
Frezen mbv plankje voor de korte stukken |
Stroken gezaagd, verbindings stukken gemaakt en in elkaar gezet! |
Schuren van freeswerk (oneveneden) mbv bandschuurpaier (ivm stevigheid en dus lekker kan doorhalen) |
Frees foutje |
Wegwerken met MDF vuller, laten drogen en opschuren |
MDF afnemen met ammoniak (stof!!) |
En voila in de grondverf gezet! |
Al met al een geslaagde dag. Met frezen was ik ongeveer 2,5 uur bezig, met verbinding stukken en baanstroken zagen ongeveer 2 uur, plamuren en schuren ongeveveer 2 uur en grondverf ongeveer 1 uur!
Niet verkeerd voor een baan met pakweg een lengte van 14 meter en 3 sporen!
Marc,
BeantwoordenVerwijderenals ik jou was zou ik hier een bedrijf in beginnen..
haha. Is er wel genoeg markt in de achterhoek?
BeantwoordenVerwijderenJe houdt er een serieus tempo op na.
BeantwoordenVerwijderenZiet er alvast zeer goed uit.
Danny
Hee Danny, leuk dat je reageert, Zag dat je weer actief was op je blog! Ben benieuwd wat je nieuwe avontur is (nieuwe baan of ....).
BeantwoordenVerwijderenHeb 2e baan gemaakt ivm Souterrain cup 24 maart. Als goed is krijg ik dan 14 man op bezoek en om vaart in te houden tijdens de racedag, een 2e baan gemaakt.
groet Marc
Ja Marc, een nieuwe baan, 2-sporig, met iets die op ac2car lijkt, maar nieuw bedachte techniek, ik noem het PWM2Car en automatische wissels, niet echt digitaal behalve de regelaars dan, want dit is me te duur om alle auto's om te chippen, nu zou het me 10 cent kosten per auto.
BeantwoordenVerwijderenben benieuwd. Met wissels, speciale voeding en een diodes gaat een wereld open! Begrijp ik dat goed!!!
BeantwoordenVerwijderenNogmaals ben benieuwd hoe het gaat met jouw nieuwe baan!