Nog twee auto's onder handen genomen. De Alfa Romeo 33 had geen standaard lichtkast voor in. Ik moest dus improviseren. Niet alle lichtjes branden na, ondanks de super cap (notabene duurste onderdeel). Desondanks toch tevreden. In donker racen is een aparte ervaring!
|
Alfa Romeo voorzien van boordevol elektronica |
|
Gaten geboord voor koplampen. |
|
Klassieke uitstraling vind ik zelf |
|
Lancia voorzien van boordevol elektronica |
|
Ze doen het in donker!! |
|
Resultaat weekendje solderen en prutsen |
Is het weer kerst? Al die lichtjes.....
BeantwoordenVerwijderenvind het wel gezellig, die lichtjes!
BeantwoordenVerwijderenHet lijkt wel serieproductie.
BeantwoordenVerwijderenDat gaat snel, je hebt er slag van.
BeantwoordenVerwijderenOverigens een erg goed idee om een gedeelte van de draden te vervangen door kopertape.
Nu nog een stekkertje tussen de kap en het chassis en het is perfect !
mvg
Roel
Toch leuk die lichtjes. Was voor mij ooit de reden om een Scalextric Maserati Mc12 te kopen, vind ik nog steeds de mooiste slotraceauto in mijn verzameling!
BeantwoordenVerwijderenverrek, heb de rode Maserati ook!!
BeantwoordenVerwijderenSoldeer je dan eerst de draden op de kopertape voordat je die vast plakt in het kapje? Of smelt dat kapje niet zo snel als ik denk?
BeantwoordenVerwijderenScheelt inderdaad wel een hele boel draden.
@Marc: ik soldeer het, nadat ik koper heb geplakt. Gebruik soldeerdraad van 1 mm zodat het snel genoeg heet wordt (en smelt
BeantwoordenVerwijderen) en gebruik soldeervloeistof S-39 zodat het goed en snel vloeit. Verder niet onbelangrijk, gebruik een soldeer station zodat ik temperatuur kan regelen. Denk dat 15 of 25 watt soldeerbout ook volstaat. Voorzichtigheid blijft wel geboden dat je niet te lang verhit.
Ik denk dat ik dat volgende keer dan ook eens uit ga proberen, zal in ieder geval een stuk netter worden dan een dradenboel onder het kapje, bedankt!
BeantwoordenVerwijderensuc6!!!
BeantwoordenVerwijderen