.

Het Souterrain



zaterdag 27 december 2014

Brevoord Banden Fabriek

Vandaag een bezoek afgelegd bij Marc B om zijn 4 weken oude zoontje te bewonderen. Een mooi ventje is het!

Van Marc B kreeg ik vandaag ook een demonstratie van zijn beroemde slotrace banden productie lijn. Voor slechts 2,5 euro ben je eigenaar van een geweldig setje Urethane bandjes. Op zijn plastic baan en mijn houten baan rijden de bandjes formidabel!

Bestelling voor 2015 zijn al binnen!!! JW en mij persoontje hebben afgelopen week een (mega)order geplaatst
Rubbergoedje A

Rubbergoedje B

En een kleurstof
Met de juiste verhouding in plastic bekertjes doen

Met behulp van weegschaal en een hoop ervaring

Goedje A met kleurstof en goedje B bij elkaar doen en mengen!

Goed mengen met een spatel
Met een spuitje opslurpen
Om het in een eerder gefabriceerde mallen spuiten

Wat een secuur werkje is
In 2 tot 3 lagen in mal spuiten

Maestro at work

De gevulde mal op de triltafel voor goed mengen en ontluchten van belletjes
Hoe kan het anders. De door Marc B zelfgemaakte triltafel wordt aangedreven door een slotrace motortje
De banden droppot begint al aardig te gevuld te raken

De Urethane bandjes in spé moet ongeveer 16uur uitharden alvorens uit mal verwijderd kan worden.

Aangezien Marc B slechts een paar NSR mallen (hij heeft ook slot-t, fly mallen etc.) heeft, zullen JW en ik nog een paar dagen (20 werd mij verteld) geduld moeten hebben :):).


Ik vind het indrukwekkend. Marc B heeft door schade en schande zichzelf aangeleerd om perfecte banden te maken. Neem contact op met Marc B!! Hij maakt graag een stel bandje voor je!
Uiteraard tegen een geringe vergoeding!

2 opmerkingen:

  1. Het zijn hele goede banden. Ik vind dat ze het super goed doen op een houten baan. Op mijn Ninco baan doen alle het banden het goed (maar dat ligt aan het wegdek). Ik kan me heel goed voorstellen dat je met deze banden optimaal grip hebt op Scalextric Sport en Carrera.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijna al mijn auto's en dat zijn er aardig wat hebben inmiddels de befaamde bandjes

    BeantwoordenVerwijderen