.

Het Souterrain



vrijdag 15 juli 2011

Dagje frezen

Noodweer (Noodweer en modderstromen) bleef aanhouden maar kon gelukkig binnen aan de slag. Het ging erg voorspoedig mede doordat de platen op maat waren gezaagd en ik nauwelijks freesfouten maakten.

Baan schets (Schets 4) had ik gemaakt met MS Visio en de benodigde afmetingen (op basis van standaard afmeting 2,44 bij 1,22 m) had ik denkbeeldig getekend op schets waarbij ik automatisch de afmetingen kon noteren. Gevolg kon platen gelijk op baan schroeven en aftekenen voor freeswerk zonder meten, passen en zagen.

Platen een plekje gegeven  (in stukken laten zagen bij Gamma)
Ruimte 'berekenen' voor straat
Mijn 'passer' techniek met opschroefbare verlengstukken voor frezen bochten
Zie hier eindresultaat van dagje frezen
Eindresultaat dagje frezen vanuit andere hoek
De bekende dubbele spin
Was verbaasd dat het me in 1 dag lukte. Al het freeswerk. Heb nu wel handigheid gekregen na al weer 4 banen te hebben gebouwd.  Enifn morgenochtend ga ik met gezin 2 weken op vakantie. Daarna ben ik nog een weekje vrij.

Drie keer raden wat ik dan ga doen.

Noodweer en modderstromen

Alle huizen en bomen weggevaagd door wind en regen
Vervolgens vanwege modderstromen, wegen weggespoeld
Een ravage van jewelste!
Puin in puinzakken
'Schone' tafel

Dit allemaal heeft in een tijdbestek van nog geen 3 uur plaats gevonden!!

maandag 11 juli 2011

(afscheids)filmpje


het duurt even. Dat downloaden.

dinsdag 5 juli 2011

Een extra schets no 4

Twee weken niets doen en dan weer draad oppakken voor maken nieuwe schets is verfrissend! Je doet weer nieuwe ideeën op die je eerder niet zag. Een tip voor mensen die (nieuwe) banen willen gaan ontwerpen!!

Schets 4: Baan is bijna net zo lang als huidige baan. Biedt redelijk wat ruimte voor scenery (met name dorp met hoogte verschillen met straatje ertussen. Baan is makkelijk bereikbaar voor terug zetten slotcars. Deze schets heeft tot nu toe mijn voorkeur vanwege variatie en wegwerken van ontwerpissues van huidige baan (geen Stefferbocht en betere zichtbaarheid van baan als je aan midden van tafel staat te racen). Extra variatie uit zich in dat achterste lange rechte stuk hoger is dan nu het geval is en de middenste rechte stukje lager is en rechte stuk daaronder weer een stukje lager (gaat rechts onder tunnel). Dit zorgt weer voor wat ruimtelijke effect.

Schets 4 Baan no 4